War Remnants Museum

I Ho Chi Minh finns det ett museum om Vietnamkriget som vi besökte en dag. Till en början var det häftigt att se alla stora flygplan och stridsvagnar men när man sedan började läsa på alla skyltarna om kriget så insåg vi dess allvar och det blev nästan jobbigt. Inuti museumet finns det massor av bilder från tiden då kriget utspelade sig. Dessa bilder påverkar en oerhört mycket när man går runt där och tittar och läser beskrivningarna om vad som händer på bilderna. Vi tog en del bilder under vistelsen på museumet som vi tänkte dela med oss av till er. Mer än så tänkte vi inte skriva utan bilderna får tala för sig själva.
 


Kommentarer
Annica

Säkert sevärt men samtidigt tragiskt. Här är det full vinter. Börjar längta lite till julmaten. Vi får väl ta en skype träff på julafton. Sköt om Er. Kram från Annica

Svar: är väldigt glad över att vi gick dit och fick se hur det har gått till. mycket hemskt och jobbigt att läsa om allt men ångrar mig inte.
Det kan jag tänka mig att du gör. Kent ska väl göra köttbullar med ansjovis? ;) hahah. Ja det får vi absolut göra! då får jag visa vår vackra strand vi har här i Krabi :) Detsamma! kram!
arewelostyet.blogg.se

2012-12-15 @ 15:00:29
Annica

Nej inga köttbullar för Kent. Han har lämnat över det ansvaret på någon annan. 😆 Tror det står på Ancis lista. På Krabi var vi också när vi var med Felix och Filip och reste. Killarna kommer hem på fredag. Sköt om Er. Kram från Kent och Annica

Svar: Haha, vilken tur! ;) Jaha, ja men då vet ni ju hur det ser ut här där vi är. Vad roligt, hälsa dom från mig. :) Kram!
arewelostyet.blogg.se

2012-12-17 @ 20:58:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0